zaterdag 10 april 2010

Over geluk en succes

Er zijn veel recepten voor succes en/of geluk. Bijna dagelijks ontvang ik mail van organisaties die mij beloven, dat wanneer ik hun cursus/training/workshop volg, ik succesvol zal zijn. Als mens, in werk, in inkomen, in relaties. Dat ik de overtuigingen die mij belemmeren zal kwijtraken, dat ik beter zal worden in verkopen en dat ik (eindelijk) meer geld ga verdienen. En wie wil nou niet succesvol zijn? Ik wel! Dus ik ben er ook naar op zoek. En ik vond een recept.

Men neme:

• Moed. Moed om de dingen te doen die nodig zijn om je doelstellingen te behalen. Moed om de dingen te laten die je liever zou doen. Moed om je zwakke kanten te bekijken en jezelf onder handen te nemen. Moed om uit je comfort zone te komen. Want succes komt niet vanzelf. Succes gaat gepaard met bloed, zweet en tranen. Uithuilen, opstaan en opnieuw beginnen.

• Stilte. Er is ook stilte nodig. Stilte in jezelf. Om te luisteren naar wat jou écht beweegt. Niet naar wat je omgeving van je eist, het bedrijf waar je voor werkt of de maatschappij. Die innerlijk stilte is soms moeilijk te vinden door het gekakel in je hoofd. Rust, wandelen in de natuur, meditatie zijn wegen naar innerlijk stilte. En ook dat vergt moed.

• Harmonie in jezelf, focus in je aanpak. Wanneer je harmonie hebt gevonden laat je je niet meer van de wijs brengen. Je neemt de stappen die nodig zijn. Je gaat ervoor. Je gelooft in jezelf. Je komt in flow.

• Totaal zijn. Zo word je een totaal mens. Want je hebt gevonden waarvoor je hier bent. En anderen geloven jou. Je geloofwaardigheid trekt anderen aan. Want iedereen vraagt zich af hoe het toch komt dat jij zo succesvol bent en zij niet. Jij kent het recept.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten